Els diversos grups “a+a+” de Rosa Sensat varen celebrar a l’escola La Bòbila de Les Preses (Garrotxa) la VII Jornada d’Innovació Didàctica de les Matemàtiques que organitzen anualment per mostrar el treball que estan portant a terme en les seves aules i escoles. La inscripció que donava prioritat a les persones que no fossin del propi grup, s’havia de tancar amb 200 inscrits però l’àmplia demanda va obligar a ampliar el nombre de tallers inicialment programats fins a sobrepassar l’assistència de més de 300 professionals de l’ensenyament i deixant fora a més de cinquanta demandes per les limitacions d’infraestructura. Les inscripcions es van tancar als quinze dies d’haver-se obert la convocatòria.
La jornada va obrir-se amb la intervenció de la Inspectora d’ ensenyament de la zona de la Garrotxa, Mercè Juanola, l’alcalde de Les Preses Pere Vila, la directora de l’escola La Bòbila Marta Cros i del coordinador dels grups “a+a+” Josep Callís. Es va lloar la iniciativa i acció que “a+a+” està portant a terme en el país i la qualitat educativa i exemple que generen els seus mestres i escoles integrades. La lliçó inaugural va anar a càrrec del professor de l’UdG Xavier Besalú sota el títol “50 anys per contestar una carta” commemorant el 50è aniversari de la publicació del llibre Carta a una mestra de Lorenzo Milani.
Al llarg de la jornada es van desenvolupar vint-i-quatre tallers d’experiències pràctiques d’innovació matemàtica impartits per mestres del grup a+a+ que porten a terme dites pràctiques en diferents escoles del país. Cal destacar que set dels tallers van ser impartits per mestres dels quatre grups que funcionen a les comarques gironines (Gironès-La Selva, Girona, Pla de l’Estany-Gironès i Garrotxa-Osona), mestres de les escoles Lacustària de Llagostera; Astrid 21 de Girona, Jan Jordi Desvalls, Pla de l’Ametller, Camins i Casa Nostra de Banyoles i La Bòbila de Les Preses.
Els grups de treball “a+a+” centren la seva acció en la innovació didàctica en l’aprenentatge matemàtic amb l’objectiu que a partir d’ella es canviï la metodologia d’aprenentatge de qualsevol tipus de coneixement i, a partir d’aquí, ajudar a canviar la filosofia educativa de cadascun dels seus membres que, en definitiva, es tracta d’ajudar a canviar l’escola per adequar-la a les necessitats dels infants i joves, protagonistes de la societat i el món del s. XXI.
Els grups a+a+ es troben organitzats i presents en diverses comarques catalanes treballant dins de l’Associació de Mestres de Rosa Sensat. El primer grup va sorgir, a iniciativa d’un grup de mestres que assistiren a un curs de didàctica de les matemàtiques a l’Escola d’Estiu de Rosa Sensat ara fa onze anys creant-se el primer grup a Barcelona que des d’aquell moment ha estat dinamitzat i coordinat pel professor Sr. Josep Callís i Franco. D’aleshores ençà els grups ha acollit i preparat a més de 600 mestres amb una incidència en més de 200 escoles.
Des de fa un parell d’anys es treballa, a més, amb l’objectiu d’interaccionar les escoles integrades en la dinàmica d’a+a+, les quals segons la intervenció que va fer el professor Callís en l’acte d’obertura, va definir com a escoles CRAC-CD. Escoles amb una línia de treball i objectius centrats en la renovació educativa a través del desenvolupament en l’alumnat, de la capacitat Critica, actitud Racional, metodologia Activa, ideari d’escola Catalana i, amb procediment de Cooperació i esperit Democràtic.
En aquest moment un repte de futur pendent és intentar poder atendre la demanda dels nous grups d’altres comarques que volen integrar-se al moviment dels grups “a+a+”.