Davant les altes temperatures d’aquests dies, l’Ajuntament fa una crida a les veïnes i veïns del poble perquè extremi les precaucions i segueixi les recomanacions bàsiques per prevenir els efectes de la calor sobre la salut.
Els episodis de calor intensa poden afectar especialment les persones grans, els infants, les persones amb malalties cròniques i aquelles que treballen o practiquen activitat física a l’aire lliure.
Per aquest motiu, es recomana:
- Beure aigua sovint, encara que no es tingui sensació de set.
- Evitar sortir al carrer durant les hores de màxima calor, especialment entre les 12 i les 18 hores.
- Buscar espais frescos, ventilats o climatitzats.
- Utilitzar roba lleugera, de colors clars i protegir-se del sol amb gorra o barret.
- Evitar l’activitat física intensa durant les hores centrals del dia.
- Tenir especial cura de les persones més vulnerables de l’entorn.
També és important no deixar mai infants, persones dependents ni animals de companyia dins de vehicles estacionats, encara que sigui durant períodes curts de temps.
